augustus 16, 2008

Texas & LA

Hi there! Inmiddels ben ik al een week in de USA, dus tijd voor een update (had ik misschien meteeen na aankomst al moeten doen). Ik ben maar even met het begin, de reis. Vrijdagochtend vertrokken uit Zierikzee, samen met mn lieve vriendinnetjes (incl spillie:P). Nog even wat gedronken op Schiphol en toen door de douane. Goede vlucht gehad, was supergezellig met de jongen/man die naast me zat dus de eerste 10 uur ging snel voorbij. Heb meteen veel geleerd over Amerika en wat je wel en wat niet kan zeggen haha. Ik had nog wat grappige quotes maar die ben ik natuurlijk al vergeten.

Eenmaal in Houston (Texas) aangekomen moest ik nog door de immigratie, overal het algemeen zijn de mensen daar behoorlijk chagerijnig daar, maar het mannetje dat mn papieren controleerde was heel aardig;)

Toen ging ik door naar mn volgende vlucht richting Austin. Hier wonen mn oom (Rene), tante (Julie), nichtje (Tarah) en neefje (Jason). Julie heeft me opgehaald en een tour door hun nieuwe huis ben ik heerlijk gaan slapen. Zaterdag en zondag een beetje in het huis gechilled en natuurlijk in de mall. Overdag kan je hier buiten niet veel doen want het is al sinds mei elke dag 40 graden.



Faye-De buurt-Pool

Helaas werd ik zondag ziek.. Omdat we maandag naar Los Angeles gingen ben ik voor de zekerheid maar naar de dokter geweest. Diagnose: acute bronchitis. Antibiotica kuur gekregen, was meteen $150 lichter want mn verzekering werd niet geaccepteerd, moet het geld nu gaan claimen bij de verzekering.
Dan is de gezondheidszorg in NL toch een stuk beter geregeld. .

Veel tijd om ziek te zijn had ik niet want maandagochtend zijn Julie, Tarah (mn nichtje) en ik naar LA vertrokken. Ik was nog steeds best ziek maar na een paar pillen (quote Rene: "Welcome to the world of antibiotics") ging het wel weer. In LA aangekomen hebben we een auto gehuurd en zijn we naar het hotel gegaan. Het hotel lag in West-Hollywood tussen Melrose Avenue en Sunset boulevard voor de LA kenners;), het was een hele leuke buurt.
Rene en Jason kwamen pas aan het eind van de middag met een andere vlucht uit Colorado. Dus Julie, Tarah en ik zijn alvast de stad ingegaan. Tarah is sushi-fan, dus gingen we naar een sushi bar. Sushi is in NL volgens mij helemaal niet zo populair? In ieder geval niet in Zeeland. Maar het is wel erg lekker! Dus tot nu toe heb ik elke dag sushi gegeten:P love it!



Tarah, Jason en ik - "Rydell High" GREASE! - Santa Monica Pier

Vandaag (vrijdag) zijn we teruggekomen uit LA. We hebben veel van de stad gezien. Hollywood (walk of fame, kodak theater enzo), Beverly Hills, Bel Air, Santa Monica en Venice Beach. Verder heb ik veel nieuwe mensen ontmoet, familieleden van Julie en vrienden van Rene/Julie. Dus we aten elke avond ergens anders, vond het vooral heel leuk om te zien en te horen hoe het dagelijks leven daar gaat.
Tot nu toe heb nog niemand gesproken die pro Bush is, hij wordt zelfs behoorlijk voor schut gezet zelfs op tv.



Op het hotel - Hollywood - Sushi

Het hoogtepunt van de week was op donderdag. Toen zijn we naar een tv show geweest: Best damn sports show period. Zegt jullie waarschijnlijk niks, en mij ook niet tot gisteren. Het is een bekende sportshow van FOX, was trouwens ook leuk om alle studio's te zien. Tussen de studio's lagen bijvoorbeeld nagemaakte straten van New York, als decor. 

We waren daar bij de opnames als gasten van de presentator (familie van Julie). Behalve wij was er geen publiek dus dat was wel leuk. De show zelf ging grotendeels over Amerian football, waar ik nog niks van snap en over basketbal. Maar de mensen die in show kwamen waren heel beroemd. Een van de presentatoren (een ex prof basketballer) zat de hele tijd tegen me te praten, zelfs vlak voordat we gingen filmen hoorde ik: "Yo Eighteen!, you know... en dan kwam er een hoop gelul in slang waar ik niks van versta. Ik zat alleen maar in mn stoel te lachen.
De show zelf was ook supergrappig, zelfs als je niks van football snapt! Hieronder staan wat foto's.


Best Damn Sports Show Period


Vandaag is mijn laatste dag in Texas. Ga er nog even van genieten (en nog veel regelen) en dan morgenochtend op naar OHIO.

Cheers,

Evianne

1 opmerking:

Unknown zei

Lieve Evianne,

Wat een hoop al meegemaakt in zo'n korte periode. Dat belooft wat voor de komende weken/maanden!!

Heel veel plezier!!! Kus Ilse