juni 20, 2008



Welkom

Hallo, leuk dat je er bent! Op deze weblog ga ik verslag doen van mijn belevenissen in de VS. Ik ben inmiddels al bijna een jaar bezig met de voorbereidingen, veel essays, papierwerk, interviews en nog veel meer papierwerk later is het bijna zover. Op 8 augustus vertrek ik voor een jaar naar Amerika. De universiteit waar ik heen ga heet Wittenberg University en ligt in de staat Ohio. Het was niet makkelijk om een universiteit te kiezen, want de keuze was beperkt. Maar dankzij de enthousiaste verhalen van alumni, een goede algemene indruk en een goede studiebeurs heb ik voor Wittenberg gekozen. Komend jaar zal ik net als alle andere studenten op de campus van de universiteit wonen en een kamer delen met een roommate.

Vorige week heb ik mijn vakken en rooster voor het eerste semester ontvangen. Een paar weken geleden heb ik een lijst gemaakt van vakken die ik eventueel zou willen volgen, Intro to Expository Writing, American national government, Intro comparative politics, Understanding psychology, Introduction to sociology, Beginning Spanish I, Gender and society, Islam and Islamic societies, Art History II, Public Speaking, Beginning tennis en Global Change. Uiteindelijk heb ik deze vakken gekregen:
ENGL 100-1W English as a Second Language TTH 3:50 – 5:20P 4 credits
SOCI 277R-2W Islam and Islamic Societies TTH 12:30 – 2:00P 4 credits
POLI 101A-02 American National Government MWF 9:10 - 10:10A 4 credits
POLI 102S 03 Intro Comparative Politics MWF 11:30AM 12:30PM 4 credits

Verder zit ik al in het field hockey team, dat houdt in: bijna elke dag trainen en meerdere wedstrijden per week. Moet nog even afwachten hoe hoog het niveau is want veel hockeyervaring heb ik niet. De coach heeft in juni een trainingsschema gestuurd om in vorm te komen, maar door examens/vakantie/feestjes/kaakchirug en andere dingen heb ik nog nooit zo'n slechte conditie gehad en de eerste wedstrijd komt inmiddels wel heel dichtbij, dat wordt dus nog even hard trainen deze laatste weken.

Nou tot zover dit eerste en laatste berichtje uit Nederland. Ik wil iedereen succes en veel plezier wensen tijdens het nieuwe schooljaar!! Keep in touch.

Liefs, Evianne 

PS. Klik hieronder op "reacties" om een berichtje achter te laten.

14 opmerkingen:

Anoniem zei

Hoi Evianne,

Ik ben erg benieuwd naar je ontwikkelingen bij Wittenberg. De vakken die je gekozen hebt zien er in elk geval aantrekkelijk uit, vooral 'Islam and Islamic Societies' lijkt me interessant. En die politieke vakken, dat is natuurlijk helemaal iets voor jou! Dat sport daar zo hoog in het aanzien staat zal wel wennen zijn denk ik. Veel succes met de oversteek en we horen nog van je!

Groetjes, Tessa

Anoniem zei

veel suc6 in amerika en mocht ik uitgezonden worden voor een cursus in amerika komk wel effe langs:P veel plezier Gr danny goulooze

Anoniem zei

DAAAAAAG NICHT!!!!

Veel plezier en geen gekke dingen doen!!!

Dikke Kus!!!!

Xxx(K)(L)

Anoniem zei

Ha Evianne,

Mooie blog en leuke vakken, zeg! Heel veel plezier, ook met sporten. Hopelijk houd je nog tijd over om te schrijven!

Anoniem zei

Jaan dit zal het eerste en laatste berichtje zijn wat ik hier achterlaat, want ik ben van plan om je gewoon te gaan mailen ipv op deze manier..

En inderdaad, de vakken liggen meer dan goed in jouw straatje dus desinteresse zal niet voorkomen dit jaar bij jou!

Ik zie je snel! x van Aal;)

Claudia zei

Hey Jaan,
Wat een avonturen in het vooruitzicht he. Geniet nog even van je laatste weekje op Hollandse boden.
Kus

Anoniem zei

Hoi Evianne,

We wensen je heel veel succes en plezier in Amerika.
We komen morgen nog even gedag zeggen.

Groeten

De buurtjes
(Remco en Miranda)

Anoniem zei

Leuke blog!
ik ga je in de gaten houden hoor:D

8 augustus... dat is morgen!!!! waaaaaaaaa!!!

Super veel plezier and we keep in touch:D

(mijn blog komt eraan:P)


ohja... 10 juni 2009 staat:D

xx

Anoniem zei

Eviannee!

Heel veel plezier! Ik had er vannacht van gedroomd, hihi. Dat ik een jaar in New York zat op een uni en het super naar mn zin had! Vast goed voorteken voor jou ;)
Nou na al dat gestress bij de dokter (en natuurlijk ALLE andere dingen!) kan je morgen eindelijk vertrekken!
Ohhh en wat ben ik jaloers als jij met je mooie amerikaanse accentje terug komt, hihi!

Liefs,
Esme

MarleenvdZ zei

Hoi Evianne,

Howdy! Al een aardig Texaans accentje opgepikt aangezien je officiele U.S. of A. avontuur in Austin begint? Veel plezier bij en lieve groeten aan Rene, Julie, Jason en Tarah.

Kus van Marleen

Anoniem zei

Heey lekkerding ;)!

tof dat alles goed met je gaat daar !
doe een beetje voorzichtig en pas goed op jezelf;)
en kijk af & toe wel even hoe alles gaat.
jammer dat ik je trouwens niet nog even heb gezien na mick zijn verjaardag !

groetjes xxx
philou

Anoniem zei

Hoi Evianne, leuk te lezen over de eerste ervaringen. Ben benieuwd hoe het met je conditie staat, hoe je roommate is, enzzz!
Kijk uit naar je volgende bericht.
Succes en liefs van Marjolein.

Anoniem zei

Hoi Evianne

Leuk om zo je berichten te lezen, fijn dat het goed gaat. Hier wordt het langzaam kouder weer. Vandaag hele dag de houtkachel aan gehad. Groetjes en dikke knuffel van de katten (vooral shiva) Remco en Miranda

Anoniem zei

Ja, waarschijnlijk dus het is